Bon bini na Korsou! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu Bon bini na Korsou! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu

Bon bini na Korsou!

Door: chiaravdb

Blijf op de hoogte en volg Chiara

04 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen,

Mi a yega na Korsou! Oftewel, ik ben gearriveerd op Curaçao!
Een redelijk emotioneel afscheid op donderdag en vrijdagochtend achter de rug en Eline en ik stapten eindelijk het vliegtuig in.
Na een bijzondere vlucht waarbij we eerst bijna een uur stil hebben gestaan vanwege een passagier met medische problemen, waarbij ik tegen de steward 'Danki dushi' zei, ipv 'Masha danki', waarbij ik vond dat we wel lang genoeg in het vliegtuig hadden gezeten en dacht dat we nog maar 2 uur hoefden maar we pas op de helft zaten, waarbij een stewardess aan me vroeg of ik nog wat wilde drinken, ik daarop zei dat ik wel wat water wilde, waar zij op zei: "Nee? Oké!" en snel weg liep en waarbij ik bij de tussenlanding op Sint Maarten echt dacht dat we in de zee zouden landen, ben ik op plaats van bestemming!Ik vind het vervelend om te zeggen, gezien de ouderwetse Nederlandse winter-ellende, maar het is hier dus echt heel heet. Tenminste, voor waar ik vandaan kwam. Van -10 naar +30 is echt een te grote stap. Bij aankomst heb ik ook maar meteen mijn voetjes in het zwembad gehangen, erg fijn. :)Mijn eerste nacht in slaap vallen was met die hitte ook wat lastig (zelfs met airco die op 25 graden staat en lekker fris is...), maar dat gaat vast snel goed komen. Volgens mij gaan we vanmiddag naar het strand, dus dan doe ik daar nog maar een dutje.

We hebben gisteren met een aantal samen boodschappen gedaan, gekookt en gegeten en nog wat nagetafeld. Sommigen gingen nog op stap, maar ik zocht toch echt mijn nestje op.

De eerste paar kiekjes van het huis heb ik er al bijgezet, meer foto's volgen!

Veel liefs!

  • 05 Februari 2012 - 02:00

    Noortje:

    Hee,

    Leuk dat je nu ook aangekomen bent in een lekker warm (erg heet) land!
    Mazzel dat je niet nog meer vertragingen hebt gehad door de sneeuw;)
    Het ziet er daar leuk uit! Gezellig om meteen met z'n alle iets te gaan doen, dus je hebt wel gezellige huisgenoten?
    Heel veel plezier!
    xx

  • 05 Februari 2012 - 09:08

    Nikki:

    Haha, zo blij om je verhaal te lezen! Moest zo lachen over je vliegtuigcapriolen! :P En wow! Super mooi huis (en uitzicht ofkoors)! :D Hoe was de eerste GoudParté? Stuur je een beetje warmte naar ons toe? :) DIKKE KUS!!

  • 07 Februari 2012 - 10:53

    Tineke:

    Hee Chiara!

    Zag en hoorde via Noor dat je ook maar het warmere weer hebt opgezocht, das niet verkeerd! Heb me daarom ook maar meteen ingeschreven om ook jou te gaan volgen, zodat ik me kan voorbereiden op het lekkere warme zomerse weer hier ;)
    Het huisje ziet er iig al leuk uit en vooral het zwembad wat er bij hoort! Net zoals Noor ook maar meteen de foto's opgehangen ;)

    Geniet er van!
    xx

  • 07 Februari 2012 - 16:32

    Annemarie:

    Hoi Chiara,
    Op werkstage gaan en dan in een huis terecht komen MET zwembad. Het moet niet gekker worden. Wij moeten eerst hier door een aantal cm. ijs voordat we uberhaupt bij water komen, laat staan zwemmen. (als je dat zou willen) niemand dus in dit nu heel koude kikkerlandje.
    En dan een keuken waar je U tegen zegt. Dat koken komt wel goed.
    Ben jij al gestart met je stage?
    Ook jouw verhalen van je buitellandse stage ga ik volgen. Joris in het buitenland, Noortje en nu ook jij. Dat wordt dus veel achter de PC zitten. Genieten maar dus kusjes Annemarie

  • 07 Februari 2012 - 16:38

    Mayke:

    Hahaha, zie nu pas dat de eerste helft van de tekst uit één zin bestaat! :D
    Is de snoepzak al op? ;)

    xxx

  • 07 Februari 2012 - 18:28

    Edisona:

    Halo Chiara
    Mi ta kontentu ku boso a yega bon.
    Disfrutá na Korsou i hopi éksito ku boso stazje. Kumindamentu pa e otro studiantenan.

    Edisona.

  • 08 Februari 2012 - 16:04

    Kim:

    Wow Chiaar, ziet er supergoed uit! Ben heel erg benieuwd naar je volgende verslag, in ieder geval alvast fijn dat je goed aan bent gekomen :)

  • 10 Februari 2012 - 03:28

    :

    Wat hadden wij een ge-wel-dige vliegreis!! Hopi leuk! Snel afspreken om gezellig wat samen te doen! Sunchi!

  • 11 Februari 2012 - 14:37

    Jacqueline, Je Tante:

    Ha meissie,

    Hoe is het nu met de warmte en het slapen? Ben je al een beetje gewend?
    Hopelijk wel!

    Veel liefs van ons allemaal,
    XX
    Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2012

Ayó dushi Kòrsou!

17 Mei 2012

Update!

16 April 2012

Bezoek!

14 Maart 2012

Stage, strippers en sletten...

22 Februari 2012

Karnaval na Kòrsou!
Chiara

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 14740

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Stage Curaçao

Landen bezocht: