Living the good life - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: chiaravdb

Blijf op de hoogte en volg Chiara

14 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie berichtjes! Heel leuk dat jullie reageren.
Afgelopen week ben ik begonnen met stage en ik kan in ieder geval zeggen dat het zeker een uitdagende doelgroep is! Ik sta op de groep van jongens in de leeftijd van 12-16 jaar en ze hebben allemaal gedragsproblemen. Ze zijn gewend problemen met geweld op te lossen en je moet ze alles heel vaak vertellen en uitleggen. De eerste week heb ik alleen nog meegelopen met mijn begeleidster op de groep. Interessant om te zien hoe hier alles in zijn werk gaat, is toch heel anders dan bij de instellingen in Nederland. De taalbarrière vormt nog wel even een probleem, omdat met de kennis die ik heb na 10 lessen Papiaments, ik al het geratel van hier echt niet kan verstaan. Maar als ze iets langzamer praten of dingen herhalen, versta ik het wel redelijk. Op vrijdag worden de jongens altijd naar huis gebracht en ik mocht meerijden. Heel leuk om te zien waar ze wonen en in welke buurt. En echt, het weggetje naar de Sint Jorisbaai (waar de auto scheef stond, zo’n slechte en hobbelige weg was het. En ik reed…) was er niks bij. Alleen nu zaten we in een 10-persoonsbusje en werden we de hele bus doorgeslingerd. Natuurlijk had ik als enige een riem om maar daar was ik wel blij mee, anders had ik bijna bij de bestuurder op schoot gezeten. Verder hebben Anne en ik nu nog niet veel te doen, maar dat gaat wel goed komen met al die opdrachten vanuit school…

’s Avonds hebben we ons natuurlijk ook goed bezig kunnen houden. Maandag zijn we naar een super hippe bar gegaan (genaamd Saint Tropez) waar ze grote lounge-banken hadden en een zwembad die uitkeek op zee. Duidelijk alleen voor de chiqueren onder ons. ;-) Wel zeker voor herhaling vatbaar, aangezien op maandag de cocktails daar 10 gulden zijn. Ook zijn we gaan uiteten bij een café in Punda waar de gerechten vernoemd zijn naar leden van het koninklijk huis; Máxima is goed te eten!
Dat hier muggen zitten heb ik ook al aan den lijve ondervonden. Zit helemaal onder en mijn rechtervoet had besloten er allergisch op te reageren: een soort omavoetje in een steunkous. Ik kon mijn voet bijna niet meer bewegen, dus donderdagavond ben ik maar even langs de dokter gegaan. En zoals altijd, ook al doet de dokter eigenlijk niks, heb ik er daarna bijna geen last meer van. Vrijdag was ik lekker mee gaan stappen en nu gaat het weer helemaal prima!

Dit weekend hebben we vooral aan het strand gelegen. Cas Abou is heel erg mooi en het water is heerlijk! Er ontstond het plan om ’s avonds op een strandje te gaan slapen met een vuurtje erbij, maar iedereen krabbelde toch een beetje terug om daar daadwerkelijk te gaan overnachten. We zijn naar Daaibooi Baai gegaan, ergens in the middle of nowhere. Bochtje hier, heuveltje daar, lekker slingeren om kuilen te ontwijken en groot licht aan en uit omdat er geen lantaarnpalen waren. Maar we zijn er gekomen! Vuurtje gestookt, marshmellows erbij en lekker gechilld en ik heb uiteindelijk toch nog geslapen op dat strand. Toen het hout en de spiritus op was zijn we maar weer naar huis gegaan.
Zondag zijn we naar Playa Lagun gereden. Ligt een beetje tussen twee rotsen in, ook erg mooi! Onderweg nog gestopt bij een strand waar je goed van de rotsen af kon springen (Playa Forti). Hoe blauw en helder het water ook was (er lagen duidelijk geen stenen waar je tegenaan zou vallen), het was me echt veel te hoog dus ik ben veilig op de rand gebleven. Ik voelde me geroepen om een filmpje te maken van de mensen die wel gingen. ;-)
Daarna nog lekker gedanst bij happy hour van Wet & Wild en ik heb een heerlijk weekend gehad. Dat hou ik nog wel even vol!

Deze week weer stage lopen, ben benieuwd. Ik zal er ergens volgende week ofzo nog een berichtje op zetten.

Ik heb gehoord dat het nu bij jullie ook iets warmer is geworden..? In ieder geval succes met het trotseren van de kou en ik vind het leuk om wat van jullie te horen.

Veel liefs, Chiara

  • 14 Februari 2012 - 03:59

    Chiara:

    Hierbij het filmpje van het springen bij Playa Forti. Oh en de laatste 2 foto's zijn van het uitzicht vanuit mijn stage!

  • 14 Februari 2012 - 08:57

    Mayke:

    Chiaartje! Leuk om weer even te lezen hoe het met je is, ziet er heerlijk uit! Volgens mij vermaakt jij je wel daar ;) Hier is het inmiddels ook ruim boven nul (6gr!), WOEN! Geniet ervan en we skypen! Xxx

  • 14 Februari 2012 - 09:12

    Kim:

    Serieus, het duurt ook gewoon 2 minuten in dat filmpje voordat de eerste springt ;) Ziet er super uit Chiaar!

    Liefs

  • 14 Februari 2012 - 13:44

    Jacqueline, Je Tante:

    Ha meissie, die foto's zien er allemaal erg vervelend uit! Dus niet! Super hoor. Klinkt goed allemaal. Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag. Veel liefs, Jacq.

  • 14 Februari 2012 - 14:43

    Roos:

    Aaaah dat springen lijkt me zo awesome!! Echt alles is niet normaal jaloersmakend, vooral dat palmbomen-strandje! Grr... ;) nee echt super gaaf, enjoy! En hoop dat je deze week wat meer kan doen op stage! Kusje van je zusje!

  • 14 Februari 2012 - 14:44

    Oma:

    Hallo lieve meid wat een enig verslag met foto`s het was net slsof ik een paar bladzijden uit een vakantieboekje
    aan het lezen was. Ik zat wel niet aan het strand maar in mijn verbeelding voelde ik toch het warme zonnetje op mijn gezicht. Beloof mij dat je geen nacht in de verre buitenlucht gaat doorbrengen. Hug van Oma.

  • 14 Februari 2012 - 22:05

    Margriet:

    het ziet er allemaal fantastisch uit !
    ik ben benieuwd hoe de stage gaat bevallen. misschien kan je mij wat tips geven hoe je om moet gaan met kinderen met gedragsmoeilijkheden.

    geniet ze,het is hier druilerig weer

    groetjes, dag chiara,
    margriet

  • 19 Februari 2012 - 07:19

    Els Schakenbos:

    Klinkt heftig, wat die moeilijk opvoedbare jongens betreft dan! De rest klinkt daarentegen lekker relaxt en ontspannen. Geniet van de zon, want hier is het grauw en grijs.
    groetjes, Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2012

Ayó dushi Kòrsou!

17 Mei 2012

Update!

16 April 2012

Bezoek!

14 Maart 2012

Stage, strippers en sletten...

22 Februari 2012

Karnaval na Kòrsou!
Chiara

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 14740

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Stage Curaçao

Landen bezocht: