Update! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu

Update!

Door: chiaravdb

Blijf op de hoogte en volg Chiara

17 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

En zo is er alwéér een maand voorbij. Echt, ik weet niet waar de tijd heen gaat. In de tussentijd heb ik natuurlijk weer wat leuke dingen gedaan en dagen gevuld met routine (stage, uitgaan, stage, Papiaments-les, uitgaan). Wat een erg leuke onderbreking was, dat mijn oom en tante, Truus en Klaus, uit Amerika een dagje langskwamen. Eén dag? Ja, één dag. Zij maakten een cruise van 2 weken en kwamen toevallig langs Willemstad! Hebben dus alles van de afgelopen 3 jaar bijgekletst op een terrasje aan het water, heerlijk!
Ook zijn we naar een techno-feestje geweest, dat letterlijk in the middle of nowhere was. Vond zich plaats op een strand richting Westpunt, dus sowieso al 3 kwartier rijden. We moesten zelf een slagboom omhoog doen en dan zou het wel duidelijk zijn. Dat viel dus een beetje tegen. Uiteraard eerst over hobbelige zandweggetjes, zonder verlichting, waarna we uitkwamen bij een oud, verlaten landhuis. Echt een gevalletje “waar-de-f-ben-ik-punt-nu?!” Onderweg zag ik de hele Blair Witch Project al voorbij flitsen, maar toen we bij dat huis aankwamen had ik het al helemaal wel gezien. Gelukkig waren we met 3 auto’s en had de 4e verloren auto ons ook terug gevonden. De schijterd in mij pleitte natuurlijk voor de terugweg, maar ik wilde ook graag naar het feestje. En dus zijn we doorgereden en heb ik maar niet meer naar buiten gekeken. Vervolgens bleek ook nog eens dat we een rondje hadden gereden. We wisten niet meer waar we moesten zoeken, tot er aan de voorkant auto’s aankwamen, die duidelijk ook op zoek waren naar hetzelfde feestje en achter ons een auto aan kwam waar mensen uitstapten die al dachten dat iedereen zou verdwalen en ons kwam ophalen. Perfect georganiseerd dus..! Wij die auto dus maar gevolgd, komen weer bij dat spookhuis uit en rijden daar door een poort heen. Daar moesten we door nog smallere paadjes, waarna we dan eindelijk een parkeerplaats, licht en muziek zagen. Na anderhalf uur waren we daar en hebben we een goed feestje meegemaakt!
Koninginnedag heb ik hier natuurlijk ook gevierd! We zijn ’s middags naar de stad gegaan, waar ze net als in Nederland allerlei kraampjes hadden en verschillende winkels hadden uitverkoop. Daar heb ik niet veel van gezien, want wij kwamen natuurlijk voor het feestje! Heerlijk gedanst in het zonnetje, waarbij we ook nog even een drankje hebben gedaan met mijn docent die hier was met zijn vrouw, tot het wel genoeg was geweest. ’s Avonds is er blijkbaar nog door de DJ omgeroepen dat er een afterparty was bij Telamon 8 en dat je je eigen drank mee moest nemen, met als gevolg dat ons huis dus vol zat met allerlei vreemde mensen en de DJ himself. Ik lag lekker te slapen en heb er niks van gemerkt. :) Verder hebben we nog een Full Moon party gehad op een strand, ben ik naar de bios geweest (eerst een verschrikkelijke film over vrienden in een verlaten huisje in een bos en zombies, “Cabin in the woods”, maar een paar dagen later nog naar “Safe” wat wel een leuke film was), ben ik nog eens naar Shete Boka gegaan en ben ik de standaard-stapavondjes afgegaan. Wat wel erg leuk was, was dat er vorige week een spontane ladies-night is ontstaan! We hebben ons met alle meiden uit het huis opgetut, mooi zwart jurkje aangetrokken en lekker gek gedanst in de Bermuda. Deze week afscheid van een huisgenootje gevierd met een slaapfeestje buiten bij het zwembad, waar heerlijk lag, maar wat helaas maar van korte duur was omdat we wakker werden van de regen in ons gezicht. Beetje jammer!

En verder loop ik natuurlijk ook nog stage! Het contact met de jongens is echt heel erg leuk, het zijn schatten! Ik eet ’s middags vaak met ze en help sommigen met hun huiswerk. Niet iedereen heeft huiswerk omdat ze op een middelbare school van heel laag niveau (vergelijkbaar met praktijkonderwijs) zitten. Maar de jongens die nog op de basisschool zitten (terwijl ze 13-14 jaar zijn) mag ik helpen met tafeltjes leren of ze moeten een paar bladzijden uit een boek lezen. Ik vind het vooral heel leuk om een van de jongens te helpen die 14 is, maar op een niveau leest van een kind uit groep 3 of 4. Dat een-op-een begeleiden is toch wel mijn ding. En verder ga ik wel eens met een paar jongens naar het muzieklokaal om piano te spelen of blijf ik gewoon lekker met ze kletsen op de groep. Laatst ben ik mee gaan fietsen trouwens! Wat een avontuur was dat… Als ik zelf in de auto zit, verklaar ik altijd iedereen voor gek die hier fietst. Met recht heb ik nu gemerkt! Ik ben natuurlijk “gewone” fietsen gewend op gladde, platte wegen. Dit was wel even andere koek! Een mountainbike met verplicht een helm op, op zandweggetjes, heuvels en langs een super drukke weg waar de auto’s met 70 km/h voorbij racen. De jongens natuurlijk snel vooruit, ik achteraan met de sportleider en een jongen die het niet zo goed kon (hij reed eerder al aan de andere kant van de weg en stopte niet voor een auto die hem tegemoet kwam…). Op een gegeven moment ging die jongen zo sloom dat ik hem toch maar heb ingehaald omdat de rest van de jongens natuurlijk voorop fietsten, zonder begeleiding. Kom ik aan bij een druk kruispunt, staan twee jongens van mijn groep het hele verkeer te regelen! Midden in de spits houden ze het hele verkeer op zodat ik over kon steken, geweldig. En daar gingen we dan, lekker crossen. Heb het super leuk gehad, maar ik begrijp ook opeens waarom de auto het nooit leuk vindt als ik per se in zijn 3 een flinke heuvel omhoog wil. Dat moet je met de fiets ook niet proberen! Trouwens ook niet met hoogtevrees naar beneden racen zoals die kleine gekken die het gewend zijn, dus ik heb lekker allebei de remmen ingedrukt. Jammer dat ik mijn camera niet bij me had, dan hadden jullie pas echt gesnapt wat ik bedoel. En verder ben ik met Anne druk bezig om alle opdrachten van school af te krijgen, wat nog behoorlijk wat werk is. Dus denk maar niet dat ik alleen maar aan het feesten ben, het is ook nog wel hard aan de bak, haha!

Maar ik heb hier alles bij elkaar natuurlijk een super tijd en ook al mis ik iedereen thuis echt hard, ik wil hier nog laaaannng niet weg! De tijd vliegt hier echt razendsnel voorbij dus ik ga nog maar even goed genieten! Tot over 2 maandjes alweer! :)

Liefs, Chiara

Oh ja en denk ook maar niet dat het altijd zonneschijn is hier! Het heeft hier een paar weken geleden zo hard geregend dat je zonder zeep erbij kon schaatsen. Zie foto…

  • 18 Mei 2012 - 13:18

    Mayke:

    Chiaartje, weer superleuk om iets van je te horen! Zo te zien zit je nog wel even op je plekje daar. En HOE bruin ben jij inmiddels?! :O Zat me toevallig van de week nog af te vragen waar je volgende berichtje bleef, goede timing! Volgende week even een skypedate inlassen! Liefs, xxx

  • 19 Mei 2012 - 13:18

    Kim:

    Ooh Chiaar, ik mis Curaçao en jou! Echt super dat je het nog zo naar je zin hebt, fijn dat het zo leuk is op stage. We zullen tijdens het EK aan je denken hier en inderdaad niet nog bruiner worden dan je al was, hoor ;)

    Liefs

  • 20 Mei 2012 - 13:54

    Oma:

    Wat weer een leuk uitgebreid verslag.
    Jouw huidje wordt al aardig bruin en ik ben mij aan het afvragen of je misschien toch tot de inwoners behoort???
    De tijd vliegt voorbij hè? lieve groetjes van mij.
    Dag lieve meid.
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2012

Ayó dushi Kòrsou!

17 Mei 2012

Update!

16 April 2012

Bezoek!

14 Maart 2012

Stage, strippers en sletten...

22 Februari 2012

Karnaval na Kòrsou!
Chiara

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 14720

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Stage Curaçao

Landen bezocht: