Bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Bekerom - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: chiaravdb

Blijf op de hoogte en volg Chiara

16 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Goh, is toch alweer een maand geleden dat ik hier wat heb geschreven, dus bij deze even een update! Mama en papa zijn langs geweest! Was natuurlijk super leuk. Heb ze laten zien wat voor hun een vakantie-oord is, maar wat voor mij inmiddels mijn thuis is. We hebben veel strandjes bezocht, zijn naar het museum van de slavernij geweest en naar een vet natuurpark waar je foto’s van moet zien om te snappen hoe mooi het was. En terwijl ze hier waren, was het toevallig open dag van mijn stage-instelling, dus konden ze ook een kijkje nemen waar ik me 5 dagen in de week bevind. Ook zijn we naar een oud landhuis geweest wat is omgebouwd tot museum van een lokale kunstenares, heel mooi! Erg fijn om de liefste papa en mama even bij je te hebben, is toch net even wat anders dan via skype. Tussendoor ben ik ’s avonds nog wel op stap geweest met huisgenoten wat eigenlijk nooit saai is en altijd gezellig! Oh en vergat ik bijna mijn persoonlijke overwinning! Het beklimmen van de 375 meter hoge Christoffelberg! Stonden we daar, met zijn 12en, om 8 uur ’s ochtends, onderaan een berg. En ik maar roepen dat we heus niet daar bovenop het topje zouden komen… Dat had ik verkeerd ingeschat. Na een uur/anderhalf uur klimmen en klauteren stonden we helemaal bovenop de berg! Sowieso had ik heel die berg verkeerd ingeschat, want ik ben de bergen in bijvoorbeeld Oostenrijk gewend, die een fatsoenlijk wandelpad hebben. Dat ontbrak toch wel bij deze variant. Ook is het bij die bergen in Oostenrijk zo dat je nooit écht helemaal bovenaan komt, wat dus wel het geval was bij deze variant. Echt heel erg gaaf om een keer gedaan te hebben en had het absoluut niet willen missen! Maar toch wel een eens-en-nooit-meer-gevalletje, aangezien één keer genieten van dat mooie uitzicht wel genoeg is voor deze hoogtevrees-kneus. Daarna bijgekomen op het strand, lekker uitgegeten en naar een lekker feestje bij Bermuda geweest, dus dat was een druk dagje! Ook wel eens prima, hier op het relaxte Curaçao.
En na 10 dagen vakantie heb ik Papa en mama weer uitgezwaaid. Heb er super van genoten en het maakt het net wat makkelijker om zo’n tijd van de mensen thuis weg te zijn.
Toen was het na anderhalve week tijd om vier vriendinnen van mij te mogen verwelkomen! Kim, Charlotte, Pauly en Wilke vonden het niet vervelend om tussendoor een weekje in de zon door te brengen, dus heb ik op Goede Vrijdag lekker met ze op het privé-strand van het Hilton gelegen om eens bij te kletsen. Verder hebben we vooral lekker uitgegeten samen en zijn we op stap geweest. Heel leuk om toch weer even een break te hebben en mensen van thuis te zien.
Daarnaast is ook mijn stagedocent hier op bezoek voor een maand, met wie we samen met zijn zoon en de andere pedagogiek-studenten al gezellig hebben geluncht en een drankje hebben gedaan bij Wet & Wild. Mijn docent is ook langs geweest op stage en ik doe het prima en mag zo doorgaan!
Heb ook de optocht van Seu (spreek uit: see-oe) op Tweede Paasdag meegemaakt. Seu is het oogstfeest waarbij ze het einde van een goede oogst vieren met een grootse optocht met mooie kleren en leuke dansen. Kinderen van mijn stage liepen ook mee, dus Anne en ik zijn samen met twee andere huisgenoten gaan kijken. Wel jammer dat het begin op zijn Antilliaans ging en we zo’n 2 uur hebben staan wachten, terwijl we daar pas stonden toen de optocht eigenlijk al begonnen had moeten zijn. Ach, op zich went ook dat snel genoeg en weet je dat dat hier kan gebeuren.
In de tussentijd is ook mijn camera kapot gegaan, wat natuurlijk super balen was. Geluk bij een ongeluk gebeurde dat net voordat mijn vriendinnen kwamen en hebben ze voor mij de nieuwe camera mee kunnen nemen die paps voor mij geshopt heeft. Mét onderwater-functie! Heb het dit weekend uit durven proberen en hij doet het nog! De onderwater-foto is niet boeiend, maar ik wil even laten zien dat het kan. Gewoon, omdat het kan, haha.
En verder hebben Anne en ik mogen ervaren hoe het is om in een bepaald busje te rijden waar veel locals hier in rijden. In Nederland zijn ze al uitgestorven, maar hier nog volop in gebruik. De eerste keer dat ik zoiets zag, moest ik heel hard lachen en nu zat Anne achter het stuur! En wel om de reden dat zij (voor de tweede keer…) de sleutels in de auto had laten liggen en de deur op slot dicht had gegooid. Dus toen we daar tijdens stage achter kwamen, mochten we met een van de busjes naar de verhuurder rijden om de reservesleutel op te halen. Op de foto’s zul je zien waarom we tijdens het ritje van tijd tot tijd enorm de slappe lach kregen.
Afgelopen weekend hebben we Anne’s verjaardag gevierd met een pre-party bij ons thuis, met de onlangs aangeschafte geluidsbox en DJ als huisgenootje, en als afsluiter een feestje ergens bij een strand. Zaterdagavond, op haar verjaardag zelf hebben we een high tea gedaan, mét klassieke muziek! Wie had gedacht dat een huisgenoot André Rieu op zijn iPod had staan... Dus ook dat galmde mooi uit die box door het hele huis. De buren zullen wel in de war zijn geweest, van techno naar Andreetje met zijn vrienden van een paar eeuwen terug.
En ja, naast elk weekend een strandje opzoeken of chillen bij het zwembad en lekker dansen bij een heel goed feestje hier en daar (laatste Goud&Fout, Lucien Foort, Billy the Klit of een gewone donderdagavond), maak ik hier niet zo veel mee! Het is voornamelijk genieten, want voor ik het weet zit ik weer in het vliegtuig naar huis! Ik zie zelfs dat ik over 90 dagen naar huis ga. Dat is over precies 3 maanden, dat is over nog 2 keer de 15e van een maand, dat is over ongeveer 3 keer 4 weken, en 1 keer 4 weken gaat al zo snel voorbij, want voor ik het weet is het ook weer weekend en dan is er weer 1 week voorbij! Snappen jullie het nog? Ik wel, genieten als een malle dus!

Over een paar weken als ik weer wat meer te vertellen heb, zal ik nog een update geven. Ayooo!

Veel liefs, Chiara

  • 16 April 2012 - 15:09

    Mayke:

    Jeetje wat heb jij het toch zwaar ;) Ziet er weer heerlijk uit Chiaartje, geniet ervan! Xxx

  • 16 April 2012 - 16:54

    Oma:

    Lieve Chiara het was weer de moeite waard om het verslag te lezen en de mooie foto`s te bekijken. Je ziet er lekker gezond en vooral gebruind uit.
    Hopelijk ben je straks nog herkenbaar
    maar wat ik jou nu vooral toewens is dat je nog veel mooie momenten zult meemaken. Wel heb ik jou op mijn verjaardag gemist hoor.
    lieve meid ik kijk weer uit naar het volgende verslag veel succes en plezier in zonnig Curacao`s feestland.
    knuffel van mij. Oma

  • 16 April 2012 - 19:37

    Broertjepoertje:

    "Onder water"
    Gewoon, omdat het kan :)

    Ik ga hier toch zeker niks boeiends op typen want jeweetzelluf dat wij toch wel mailen!
    Dag.

  • 16 April 2012 - 19:38

    Max:

    Fakking hel!
    Dan staat er bovenaan je blog doodleuk "32 graden celcius" terwijl het hier vanochtend fakking NUL graden was..

  • 17 April 2012 - 08:28

    Noortje:

    Neenee, jij maakt niet zoveel mee! haha:P Je ziet iig al wel super bruin op de foto's, maarja wat wil je met 32 graden;)
    Super leuk dat je ouders en vriendinnen op bezoek zijn gekomen!
    Geniet er idd lekker van, want ik ben het met je eens dat de tijd veel te snel gaat! (niet voor degene in NL ofcourse)
    xx

  • 17 April 2012 - 14:01

    Jacqueline, Je Tante:

    Hoi meissie, dank je wel voor je leuke verslag!! Poeh, poeh, het is echt behoorlijk afzien voor je!!! De berg op dan weer het water in, en dan ook nog eens moeten feesten!!! Veel plezier en liefs van ons allemaal!

    XXX
    Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2012

Ayó dushi Kòrsou!

17 Mei 2012

Update!

16 April 2012

Bezoek!

14 Maart 2012

Stage, strippers en sletten...

22 Februari 2012

Karnaval na Kòrsou!
Chiara

Actief sinds 12 Jan. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 14739

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Stage Curaçao

Landen bezocht: